Back in Aussie.

9 maart 2015 - Sydney, Australië

Terug in Sydney. Het is altijd fijn om terug in een bekende stad te komen. Het voelt een beetje als thuis komen. In ieder geval, voordat ik aan het werk moet heb ik nog 4 fijne en gezellige dagen in Sydney gehad.

De eerste dag ben ik via de Botanical Gardens, naar de haven gelopen. Vanuit hier had ik een prachtig uitzicht op de Harbour Bridge en de Opera House. Ik ben naar het Opera House gelopen en via Circular Quay (waar alle ferries aankomen) naar de Harbour Bridge. Ik vind de haven het mooiste deel van Sydney.

De volgende dag had ik een hele leuke excursie geboekt, namelijk de Bridge Climb op de Harbour Bridge. Dan ga je vastgebonden aan een touw de brug op en loop je over beide bogen naar de top van de brug, waar je een prachtig uitzicht hebt over de haven. Het naar boven lopen ging eigenlijk heel gemakkelijk. Er was alleen een beetje veel wind. De Harbour Bridge is op een bijzondere manier gebouwd. Ze zijn vanuit beide kanten beginnen met bouwen en precies op de helft zouden de bogen elkaar moesten raken. Dit verrichte veel meetwerk en het was spannend of het uiteindelijk zou passen. Ze hebben een beetje vals gespeeld door met een kant eerder te beginnen. Als ze daar dan een fout maakte, konden ze het aan de andere kant nog herstellen. Uiteindelijk paste ze perfect op elkaar.

Bridge ClimbBridge Climb

Na de Bridge Climb ben ik een van de torens opgeklommen, waar ik hetzelfde uitzicht had als ik vanaf de top van de brug had. Ben toen maar doorgelopen naar Macquarie Point gelopen, waar ik de beroemde foto heb gemaakt met beide het Opera House en de Harbour Bridge erop. Weet je dat de Harbour Bridge twee keer zo hoog is als het hoogste punt van de Opera House, zodat de twee gebouwen perfect bij elkaar zouden passen. Daar is heel goed over nagedacht.

View Opera HouseHarbour BridgeHarbour BridgeMacquarie Point

In de avond ben ik gezellig met een vriendin pannenkoeken gaan eten in Pancake in the Rocks. Na het avondeten hebben we nog even over de haven gelopen op de Harbour Bridge en Opera House te zien wanneer het nacht is.

Opera House at nightHarbour Bridge at night

M'n derde dag kwam Isabelle (Duits meisje) naar Sydney. Isabelle heb ik leren kennen tijdens de Straybusreis over het Zuider Eiland. We zijn samen naar Darling Harbour gegaan, waar we gezellig hebben bijgepraat. Darling Harbour is een fijne plek om lekker te zitten als je even weg wilt zijn van de drukke stad. Het is een groot plein aan een kleine haven midden in de stad waar geen auto's mogen komen. Vaak worden er ook optredens gegeven.

M'n laatste dag, voordat ik de ferry naar de dierentuin pak en mijn familie ontmoet, heb ik nog een rustige plek opgezocht in de buitenwijken van Sydney. Eerst pakte we de trein naar Bondi Beach en vanuit daar de bus verder Noord. Uiteindelijk kwamen we aan bij Dudley Page Reserve, waar je een prachhtig uitzicht hebt over de skyline van Sydney. In Dudley Page Reserve staat ook een schommel waar je een bijzondere foto kunt maken, die ik ook gemaakt hebt. We moesten wel even wachten, want er waren veel kinderen aan het spelen maar het was het waard.

Skyline Sydney

Hierna zaten m'n vier dagen erop, maar ik weet zeker dat ik nog een keer terug kom naar Sydney. Het is een geweldige stad en als ik in Canberra werk zit ik er maar vier uurtjes rijden vandaag. Ja in Australië is vier uur rijden niet ver.

Harbour Bridge with flower

Liefs,

Marleen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Caro:
    22 maart 2015
    Wat een prachtige foto's bij een mooi verhaal.
    Sydney is inderdaad een heel prettige stad.
    Ik zou er ook nog graag eens naar toe gaan.
    Misschien gebeurt dat ook nog wel.
    Veel plezier bij de au pair familie in Canberra.
    Kussen
    Mama
  2. Emma:
    22 maart 2015
    Super foto's weer Marleen!! Heeeel veel plezier bij de familie waar je au pair bent en geniet ervan! XXXX en pas op voor de spinnen!!
  3. Josette:
    22 maart 2015
    Ja Marleen, hoe vaker je er komt, hoe vertrouwder het wordt. En een heerlijk stad, zeker. Ook nu weer zeer herkenbaar wat je schrijft. Huub reageerde zelfs zo van, o ja, daar zijn we ook geweest, en ja daar ook. Canberra heeft ook zijn charmes en een bezoekje aan het Parlementsgebouw is zeer zeker de moeite waard. Have fun and no worries!!!!!!! Dikke knuf
  4. Ilse:
    18 april 2015
    Hallo Marleen,
    Ik ben een collega van je vader. Hij vertelde enthousiast over de tijd die hij samen met jou in Nieuw Zeeland heeft doorgebracht. Ik kreeg de link van jouw blog en nu heb ik uren zitten te lezen en te genieten. Zelf reizen we ook veel, maar zowel Canada als Nieuw Zeeland en Australie staan nog op ons to-do lijstje. Als je alle verhalen achter elkaar leest onstaat het beeld van een meisje dat zich zelf hard tegen kwam aan het begin van de reis, maar dat daarna uitgroeide tot een volwassen vrouw die geniet van alles wat op haar pad komt. De vriendschappen die je aangaat, de vele dingen die je doet en ziet, prachtig! Er komt een dag dat je niet langer met kermit rond reist, maar je neemt dan een hele mooie ervaring mee in je rugzak voor je verdere leven. Geniet van je verblijf, en ik blijf je volgen!
    Hartelijke groeten, Ilse