Toronto, de grootste stad van Canada.

7 september 2014 - Toronto, Canada

Dit is al het derde reisverslag in drie dagen. Dat zijn er wel veel, maar ik ga vanmiddag naar mijn gastgezin en ik dacht laat ik het hostelleven even afsluiten met een verslagje over mijn twee dagen in Toronto. Hij zal niet zo lang worden, want er is niet veel gebeurd.

Toen ik hieraan kwam met de trein ben ik naar mijn hostel gegaan. Om 2 uur was ik in mijn hostel. Ik heb toen m'n kleren gewassen en een blog geschreven. Voor de eerste keer gewassen en het ging ook nog goed. Alleen moest ik wel vragen hoe de wasmachine werkte, maar m'n kleren zijn in ieder geval weer schoon. Verder heb ik niet veel gedaan een beetje met thuis gepraat en vroeg naar bed gegaan, want ik was best moe.

De volgende dag ben ik rustig opgestaan en ben ik de stad een beetje gaan verkennen. Toronto is heel groot en er lopen heel veel mensen over straat. Misschien komt dat ook wel een beetje door het Toronto International Film Festival dat tot volgende week zondag in de stad is. Ze laten dan allemaal nieuwe films zien die nog niet in de bioscoop zijn en er komen ook allemaal beroemdheden. Ik heb nog geen beroemdheid gespot, maar ik ga zeker van de week een keertje langs om te kijken. Daarna ben ik doorgelopen naar de St. Lawrence Market, een leuke overdekte markt met allemaal eten. Daar heb ik Old Amsterdamse kaas gevonden!!!! Ik mis dat echt al sinds ik vertrokken ben. Heb het alleen nog niet gekocht, eerst eens kijken wat voor eten er allemaal in het gastgezin is.

CN-TowerToronto International Film FestivalToronto International Film FestivalSt. Lawrence MarketSt. Lawrence Market

Zaterdag heb ik ook rustig aangedaan. Ik ben naar de shopping mall gegaan, want moest nog wat spulletjes voor school hebben. Ook dacht ik dat ik een nummer van Vancouver had, wat later uiteindelijk niet zo was. Ik heb gewoon een nummer van Toronto, maar ik dus naar een telefoonshop gegaan om te kijken of ik m'n nummer kon veranderen. Moest ik gaan bellen met de klantenlijn en ik snapte niets van wat er allemaal gezegd werd. Het ging me veel te snel, dus ik dat verteld en het zweet brak me uit. Uiteindelijk kwam ik er dus achter dat ik wel het goede nummer had. Gelukkig maar, hoefde ik me daar geen zorgen meer over te maken. Het gaat trouwens wel steeds beter met mijn Engels. Ik voer al vele gesprekjes met mensen uit de hostels en ik denk ook al in het Engels. Nu ben ik ook in het Engels aan het bedenken wat ik wil schrijven en dan moet ik dat naar het Nederlands vertalen. Super leuk.

En nu is het zondag en ben ik net uitcheckt uit het hostel. Ik kan wel nog gebruik maken van alle voorzieningen in het hostel, dus dat is heel fijn. Vanochtend heb ik dan ook geskyped met Iris, Laura en Maud en met m'n ouders. Heel leuk om die weer te zien en te spreken. Om twee uur wordt ik opgehaald door Fernanda, m'n Mexicaanse kamergenoot en gaan we samen iets leuks doen en om vijf uur brengt haar vader ons naar het gastgezin. Maandag begin mijn school dus.

Voor de school moest ik een test maken om te zien in welke klas ik kwam en het blijkt dat ik op het C2.1 niveau zit. Het hoogste niveau van een Cambridge examen. Nooit gedacht dat ik dat kon halen, maar ik ben heel blij. Op school moet ik maar kijken hoe het gaat, maar ik ga heel hard m'n best doen om het hoogste niveau te halen. Ik heb er in ieder geval super veel zin in.

Spreek jullie snel weer.

XXXX

Marleen

Nog een paar leuke weetjes over Toronto.
- Toronto is de grootste stad van Canada.
- Er wonen 5,2 miljoen mensen in Toronto, dat is een derde van heel Nederland.
- Meer als de helft van de inwoners is niet afkomstig van Toronto.
- Ze hebben hele winkels vol met spullen van de Toronto Blue Jays, de honkbalclub van Toronto.

Blue Jays

1. Oma en opa Ophorst:
    11 september 2014
    Fijn, dat je zo`n goede toets hebt afgelegd bij het Cambridge College en veel succes met de studie. Je hebt er al weer een paar dagen school opzitten. Zit je in dezelfde klas met je Mexicaanse huisgenote? Ben je de stad al in geweest of was je te moe van alle alreeds opgedane indrukken?
    Opa en Oma Ophorst